Leírás
A könyv kiindulópontja, hogy miután az államkincstár állandó deficittel küzd és a megszokott költségvetési és könyvelési trükkök többé már nem elegendők, az állami feladatellátás egész rendszerét újra kell gondolni – mindezt a hagyományos jobb- és baloldali szólamok, ideológia nélkül. A mű középpontjában az eredményorientált kormányzás áll, mely biztosítja polgárainak az általuk kívánt szolgáltatásokat – az általuk fizetni kívánt áron.
A könyv vezérmotívuma a radikálisan új költségvetés-tervezés, mely az elmúlt év sarokszámai helyett abból indul ki, hogy az addig finanszírozott feladatok rendszerét a vevők (az állampolgárok) igényeinek megfelelően teljesen újra kell gondolni. Miután kialakult a kívánt szolgáltatások köre, meg kell határozni, hogy az egyes területekre mennyit lehet költeni. Ennek nagyságát a vevők (az állampolgárok) vásárlói gondolkodása határozza meg: vagyis adott összegből minél többet és jobbat kívánnak venni. A szerzők konkrét lépésekben ismertetik a fenti folyamatot, amelyek használhatóságát az elmúlt évek kitűnő alkalmazási eredményei (és a szerzők közel harmincéves tanácsadói gyakorlata) bizonyítják, legyen szó önkormányzatokról, átfogó állami költségvetési reformról vagy éppen egy közintézményről.
David Osborne és Peter Hutchinson könyve a közszolgálati szakembereken túl mindazoknak szól, akiket érdekel, hogyan lehet a közpénzeket hatékonyan, az adófizető polgárok igényeit és lehetőségeit a középpontba helyezve felhasználni.
Lapozzon bele a könyvbe!